یک جوک:فهرست برندگان جشنواره شعر فجر را دیدید؟

۱-وقتی فهرست برندگان اولین دوره جشنواره شعر را در اینجا خواندم مطمئن شدم که برگزارکنندگان این جایزه هیچ علاقه ای به تداوم آن ندارند. شاید هم واقعا خواب نما شده اند که با برگزاری جشنواره به شکل فعلی و با نگاه کاملا ایدئولوژیکی که در انتخاب ها محسوس است فکر می کنند می توانند مسیر شعر امروز را به سمت و سویی که دولت می خواهد، هدایت کنند. واقعیت این است که فهرست برندگان جایزه شعر فجر بیشتر شبیه جوکی است که به قول این بچه دولتی ها در آن به هیچیک از قومیت ها توهین نشده است! البته ارائه چنین فهرست مضحکی توهین به شعور جامعه ادبی است . توهینی که نه شاعری را تحقیر می کند و نه باعث دلسردی اهل قلم می شود. اگر آقایان فکر کرده اند که با خاصه خرجی در سینما و مصادره سرماه های دولتی و اختصاص آن به فیلم های خاص توانسته اند سینمای ملی را بوجود بیاورند یقینا تلاششان در زمینه شعر به جایی نمی رسد.چرا که شعر هنری نیست که هزینه بردار باشد آنچنان که شاعران مجبور باشند آنگونه بنویسند که دیگران می خواهن. آن عده ای هم که اینگونه عمل می کنند لابد دلایل خودشان را دارند. اما نه دولت آقای احمدی نژاد و نه هیچ دولت دیگری نمی تواند با برگزاری چنین جشنواره هایی شاعران را به سمت ایدئولوژی مطلوب خود هدایت کند.

۲-من بیانیه تحریم جشنواره شعر فجر را امضا نکردم. چون چنین بیانیه ای را کاری بی اساس می دانم .مگر کسی ما را مجبور کرده که توی جشنواره شعر فجر شرکت کنیم؟ متاسفانه گاهی دوستان شاعر دچار احساسات می شوند و از سر خیرخواهی کارهایی می کنند که هیچ پایه و اساس فکری ندارد.من امیدی به برگزاری این جشنواره نداشتم اما باید اجازه می دادم- می دادیم- که خودشان ، خودشان را خراب کنند.خراب کردند نکردند؟

۳-یکبار دیگر فهرست برندگان جشنواره شعر را بخوانید و خوب بخندید.اما خودمانیم وقتی بودجه مملکت را صرف برگزاری چنین جشنواره جهت دار و ایدئولوژیکی می کنند باید بخندیم یا...؟

پ.ن:بعد از مصاحبه ی من با یکی از داوران جشنواره در اینجا،آقای جورکش داوری خود را در جشنواره شعر تکذیب کرد. همین موضوع در دو مکالمه تلفنی ما نیز مورد تایید قرار گرفت اما با کمال تعجب در اینجا از جورکش به عنوان داور جشنواره نام برده شده است

نظرات 1 + ارسال نظر
حمید رضا واشقانی فراهانی سه‌شنبه 7 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 12:27 ب.ظ http://BINESH-E-NO.BLOGFA.COM

دروذد /اما حداقل این بیانیه دوست عزیز اقدامی بود در گفتن نه یی به حضرات .با کاری هذیان نام به روز ام
بدرود تا دیگر بار

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد