فقر نظری

جمعه است از سر کار برگشته‌ام. تلویزیون را روشن می‌کنم. نیما حسنی‌نسب‌،کارشناس سینما(عنوانی که برایش زیرنویس شده است)می‌گوید این فیلم برادران کوئن تاویل‌پذیر است و می‌توان تفسیرهای زیادی از آن کرد. او عنوان تاویل پذیر را به عنوان حسن درباره فیلم می‌گوید. فکر می‌کنم فقر نظری باعث شده بسیاری از افراد کلمات را در حرف هایشان  خرج کنند بی‌آنکه اطلاع چندانی از ریشه نظری کلماتی که به کار می‌برند داشته باشند.به عنوان مثال هنوز آقای حسنی‌نسب نمی‌داند که تاویل‌ناپذیری، غایت متن هنری است.و متعالی‌ترین شکل برای هر اثر هنری زمانی است که آنقدر معنا در خود داشته باشد که به تاویل‌ناپذیری برسد. در واقع تفسیر‌پذیر خواندن یک متن به معنای تقلیل آن متن است نه حسنش. حالا تصورش را بکنیداین کارشناس سینما با این تناقض عجیب و غریب در حرفهایش، دارد فیلم را برای مخاطبانش نقد می کند.نتیجه چه می‌شود؟
نظرات 6 + ارسال نظر
شعرمان شنبه 12 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 12:52 ق.ظ http://sheremanenovin.blogfa.com/

به شعرمان دعوتید

شعرمان شاید بتواند شاعرانه زیستن ، شاعرانه فکر کردن، و شاعرانه نوشتن باشد ؛
شعری با حضور شاعران که ابتدا و انتهای آن بی آنکه شناسنامه شاعر مشهود باشد؛ به صورت کلی به خوانش می رسد واسم ها فقط به خاطر حرمت حقیقی که دارند در کنار وبلاگ به ثبت می رسند.
از این رو ما شما را دعوت می کنیم که مشترک ترین شعر ایران یا شاید جهان را بسرائید بی آنکه بخواهیم ادعایی در مورد شعر فردی داشته باشیم .
ما می خواهیم بگوییم آری ما از شعرهای دیگران تاثیرمی گیریم و حاصل آن دنباله سرودنی است که در این متن به آن اضافه می کنیم .ما مرگ مولف را از خودمان شروع می کنیم و هیچ قاعده ای برای سرودن در نظر نمی گیریم جز ادب .
٭ لطفأ اثر خود را به صورت کامنت برایمان بگذارید.

حمید تقی آبادی پنج‌شنبه 17 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 01:45 ب.ظ http://www.layalila6.blogfa.com

سلام جناب پور محسن عزیز.خوبید شما؟ تقرببن آرشیو مطالب شما را دارم. دیشب داشتم ؛ ارزش رضا براهنی بودن؛ را می خواندم. به هر حال با « چرا شعر خراسان به جریان های نو تن نمی دهد؟» هستم.البته با نگاهی به شعر دهه ی هفتاد و براهنی. نشخوار آدمیزاد است حرف.سر بزنید و نظربدهید خوشحال می شوم. منتظرم. بدرود.

[ بدون نام ] جمعه 25 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 09:07 ب.ظ

با اونکه آدم بیخودی هستی این چند باری که اومدم شهرتون اومدم بهت سر بزنم هیچ وقت خونه نبودی -آخرین بار عروسی شاهین-
محمد رضا

مهری جعفری سه‌شنبه 29 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 05:27 ب.ظ http://www.law-lit.blogfa.com

باشد سالی را که در پیش رو داریم بی‌قحطی، بدون بیماری فراگیر و بدون جنگ به سر آوریم. برای شما در سال جدید آرزوی سرافرازی و خرسندی دارم.

مهناز یوسفی سه‌شنبه 29 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 06:52 ب.ظ http://www.vapasinkalam.blogfa.com

سلام ...سری بزنید آقای پور محسن...

فریبافیاضی دوشنبه 6 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 03:50 ب.ظ http://noset.blogfa.com

اقای پور محسن.به روزم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد